EMMASROOM

Tänkvärt

Kategori: personligt

 
Vad kul att ni är några stycken som tittar in här för jämnan, jag kan erkänna att jag inte är, eller kommer bli någon super bloggare som uppdaterar varje dag (det har jag ju intagram till för ;-) Men några inlägg om året ska jag väl försöka hinna med.
 
Såg en film här om dagen där det firades Thanksgiving. Efter filmen började jag fundera om vi har något sådant här i sverige? Jag vet att det finns en dag som heter tacksägelsedagen men med handen på hjärtat vet jag varken datum eller årstid den skulle falla in på och inte heller vet jag om det firas så stort här i sverige som dom gör i amerika på thanksgiving.
 
Det jag gillar mest är när alla berättar vad dom är tacksamma över, och det slog mig att vi, eller iallafall jag är rätt så otacksam! Jag tittar gärna över till grannen och ser "Oj, ny bil igen..." eller "Bygger dom ut huset uppe på 41:an... Kanske vi borde också..." och får ett litet mindre behov av att jag måste också förnya och fixa för att hänga med i svängarna. 
Även om jag vet att man kan inte ha, eller få allt här i livet och jag är ändå väldigt glad och nöjd med mig själv och det jag har så känns det lite som, kan dom så kan vi.  Är det bara jag som känner så? 
 
Det jag ville få sagt med detta halv trista inlägget är väl egentligen att vi borde vara mer tacksamma om vi inte redan är det, det kommer alltid finnas dom som har det lite bättre men det kommer även alltid finnas dom som har det så mycket sämre också.
 
Så jag är då tacksam över att jag har två friska, tokglada och älskade ungar som jag älskar till månen och flera varv jorden runt.  Att jag har M som jag älskar, även om han har varit nära att bli utkastad både en och två gånger. Så är han ju den som känner mig bäst och tryggheten finner jag i han. Min fina familj, min fina storasyster, min mamma och pappa som uppfostrat mig och låtit mig välja mina egna vägar och alltid stöttat mig i mina beslut. Och mina underbara kärleksfulla vänner som kan få mig att skratta tills jag nästan kissar på mig.
 
Jag är tacksam för att jag har ett tak över huvudet, möjlighet att ge mina barn mat på bordet och varma sängar att sova i. Att jag har ett jobb att gå till som trots, att vi har det rätt stressigt just nu, trivs jag himla bra där. Dessutom har jag ändå dom bästaste kollegorna man kan önska sig vilket gör mina dagar (och kvällar, helger) så mycket roligare.  
 
Om ni nu har läst så här långt kan jag önska er en fortsatt trevlig kväll och tänk på att ta hand om varandra Kram /Emma
 
Kommentera inlägget här: